מחיר בר מצווה בכותל 

כמה עולה חגיגת בר מצווה בכותל? מה אם אני רוצה להוסיף אטרקציות, ארוחה במסעדה או פעילות חווייתית? ומה המחיר להפקת בר מצווה?  

בשנים האחרונות חלה מגמת עלייה בחגיגת טקס הבר מצווה ברחבת הכותל המערבי. המיקום ההיסטורי המסמל יותר מכל את החיבור למסורת היהודית, הפך פופולארי בזכות הנגשת המקום לכולם באופן מסודר ותחת פיקוח. בשנים האחרונות אחראית הקרן למורשת הכותל על ניהול הלוגיסטיקה והפעילויות ברחבת הכותל. אחד מהשינויים המוצלחים שנעשו הוא ניהול טקסי הבר מצווה ברחבת הכותל. כל מי שרוצה לערוך טקס בר מצווה בכותל, צריך לתאם מול הקרן את התאריך ושעת האירוע. ביום האירוע מחכה מדריך שמלווה את החוגגים לפני ובמהלך הטקס, עוזר בהנחיית הטקס וגם דואג לפתור בעיות טכניות אם צצות. שינוי זה שנעשה לפני כמה שנים, הוביל לעלייה בכמות החוגגים המגיעים מרחבי הארץ והעולם. קהל החוגגים חוצה מגזרים וכולל גם דתיים וגם משפחות חילוניות רבות המקיימות את מסורת חגיגת בר מצווה.

טקס בר מצווה בחינם

משפחות אשר בוחרות לתאם תאריך עלייה לתורה מול הקרן למורשת הכותל ומפיקות באופן עצמאי את האירוע נהנות מטקס בר מצווה ללא עלות. מדובר בטקס העלייה לתורה בלבד הנמשך כ-40 דקות בממוצע. כל תוספת אחרת שיארגנו תהיה בתשלום. הטקס ללא תשלום כולל מדריך שיחכה בכניסה ליד שער האשפות, ידאג לספר תורה וסידור, יסייע בארגון שולחן אם צריך, יסייע בהנחיית הטקס ובסיום יעניק לנער הבר מצווה תעודה חתומה בידי רב הכותל. המדריכים מקבלים תשלום על עבודתם ואסור להם לקבל טיפים. הקרן למורשת הכותל מציעה לשדרג את האירוע באמצעות אטרקציות וכיבוד למעוניינים בתוספת תשלום.

שימו לב- אם ברצונכם לערוך את הטקס שלא ברחבת הכותל, אלא במתחמים הסמוכים המציעים טקס ללא הפרדה כמו עזרת ישראל או מרכז דוידסון, יש לבדוק את העלויות. בעזרת ישראל הטקס הוא ללא עלות אך הם אינם מספקים ספרי תורה וסידורים והמתחם נטול הצללה בימים החמים. במרכז דווידסון לעומת זאת, עריכת הטקס נעשית בהזמנה מראש ובתשלום. גם שם אין ספרי תורה וסידורים ואף חל איסור להכניס מזון לרבות סוכריות שתרצו לזרוק על נער הבר מצווה.

חגיגה במתחמי הכותל

טקס בר מצווה למעוניינים בחגיגה משפחתית ללא הפרדה ובאווירה אינטימית יותר

מחיר בר מצווה במתחם עזרת ישראל בכותל

כאמור אם אתם חפצים בטקס עלייה לתורה בסמוך לכותל אך ללא הפרדה בין נשים וגברים, מתחם עזרת ישראל המהווה כמעין המשך ישיר לרחבת הכותל יכול להיות מיקום שמתאים עבורכם. המתחם מאופיין באווירה אינטימית ומשפחתית ויכול להכיל כארבע משפחות שחוגגות באותה העת. קיום הטקס בעזרת ישראל הוא ללא עלות אולם יש להזמין ספר תורה וסידורים מראש שכן המתחם לא מספק אותם. רוב המשפחות מעדיפות לשכור חברת הפקה אשר תדאג עבורם לספר תורה וכן גם לכיסאות והצללה. מחיר חברת ההפקה משתנה בהתאם לכמות המשתתפים (שאין עליה הגבלה במתחמי הכותל) ובהתאם לתוספות שתרצו לשלב (סיור במנהרות הכותל / ארוחה במסעדה / ביקור באטרקציה / אוטובוס ממוזג לאורחים).

 

מחיר בר מצווה בכותל במתחמי דוידסון

מרכז דוידסון ממוקם בהמשך לכותל המערבי ולמעט עזרת ישראל  השייך לו, ישנם מתחמים נוספים שניתן לערוך בהם טקס בר מצווה כמו שערי חולדה והגן הארכיאולוגי. קיום הטקסים הוא בתיאום מראש ובתשלום. במתחמים לא קיימת הפרדה בין נשים וגברים והם מתאימים למי שחפץ בעריכת טקס משפחתי ללא הפרדה. יש לקחת בחשבון כי אין במתחם ספרי תורה וסידורים ולא ניתן להכניס מזון לרחבה. בדרך כלל מומלץ לקחת חברת הפקה על מנת לערוך את הטקס באחד מהמתחמים. חברת ההפקה תדאג לספר התורה, למקומות ישיבה וכן גם לכיבוד או ארוחה שיתקיימו מחוץ למתחם. מחיר של הפקת בר מצווה במרכז דוידסון יכול לנוע בין כמה עשרות אלפי ₪ וזאת בהתאם למספר המשתתפים והפעילויות הנוספות שתרצו לשלב באירוע.

מחיר בר מצווה בכותל עם חברת הפקה 

טקסי בר מצווה המאורגנים על ידי חברות הפקה מתמחות שונים זה מזה. כל משפחה בוחרת כיצד היא רוצה לחגוג ומה יהיה סגנון ואופי האירוע. מחיר ההפקה תלוי במשתנים המרכיבים את האירוע ונקבע בהתאם לכך:

אירוע קצר או אירוע ארוך

אירוע קצר אורך בממוצע כשלוש שעות וכולל בדרך כלל ארוחת בוקר קלה, אוטובוס ממוזג, הגעה לכותל, עריכת הטקס ופעילות חווייתית קצה שבדרך כלל מתקיימת בכותל. אירוע ארוך הוא למעשה יום חוויתי שלם שמתחיל בהסעה לארוחת בוקר, נמשך כמו אירוע קצר אך ממשיך לארוחת צהריים וסיור מודרך ומרתק בעיר. המחיר כמובן בהתאם לאורך היום ובהתאם לכמות המוזמנים, האטרקציות וסגנון האוכל וההגשה.

כמות מוזמנים

על פי כמות המוזמנים ניתן לדעת האם מסעדה או מתחם כלשהו יתאים לקיים בו את האירוע או שמא מספר המוזמנים קטן מדי או רב מדי. בנוסף, יש לקחת בחשבון האם יש מוזמנים עם מוגבלויות פיזיות ואם כן ישנם מקומות שאינם מונגשים ולא ניתן לקיים בהם את האירוע.

כיבוד וארוחות במהלך האירוע

מחיר הפקת בר מצווה תלוי גם כאמור באופי וסגנון הארוחה. במידה והאירוע משלב גם ארוחת בוקר קלילה וגם ארוחת צהריים המחיר יקבע בהתאם. לסגנון האוכל יש תפקיד חשוב במחיר. אם למשל בחרתם מסעדה עדתית קטנה או מסעדת גורמה. ממוצע המחירים לפריסת ארוחת בוקר קלילה בסגנון בופה ינועו בין 60-80 ₪ לסועד. ארוחות צהריים באחת ממסעדות העיר ינועו בטווחים של 160-250 ₪.

פעילות חוויתית

היום מקובל לשלב לאחר הטקס פעילות חווייתית לכל המשתתפים. ברחבת הכותל ישנן מגוון פעילויות שיש לתאם אותן מראש כמו למשל:
סיור במנהרות הכותל- סיור החושף את חלקיו הנסתרים של הכותל. מחיר הסיור בקבוצה (עד 35 איש) עם הדרכה. 34 ₪ לאדם בתיאום והזמנה מראש.
קולמוס הלב- פעילות בהנחיית סופר סת"ם בעקבות ספר תורה עתיק בן 150 שנה, הסבר על הכנת התפילין בימי קדם ועד היום והתנסות של חתן הבר מצווה בכתיבה באמצעות קולמוס ודיו על קלף שינתן לו לאחר מכן ממוסגר כמזכרת. מחיר הפעילות בתיאום מראש- 650 ₪.
סיורים ברובע היהודי- פעילויות נוספות שניתן לשלב באמצעות חברות הפקה הם סיורים מודרכים בעיר העתיקה וביקור באתריה. שילוב של טיול בסמטאות הרובע המרתקות והסיפורים ההיסטוריים אשר מסתתרים בכל פינה. מחירי הסיורים תלויים במספר המשתתפים ונעים בין 17-30 ₪ כניסה לאתר לאדם.

קונספט ייחודי

לכל ילד יש את תחומי העניין שלו. חברות הפקה מציעות אירועי קונספט בהתאם לתחביביו של הילד. האירועים כוללים אטרקציות עם זיקה לתחום, טיול או פעילות בנושא.  לאירועי הקונספט תמחור בהתאם לתוכן האירוע וכמות המשתתפים. 

אטרקציות

ניתן לשלב במהלך האירוע גם ביקור באטרקציות מרכזיות בירושלים כמו מעלית הזמן למשל. שילוב של אטרקציות הן בתוספת תשלום. המחיר הוא בהתאם למספר המשתתפים. בדרך כלל לאטרקציות יש מחיר מיוחד לקבוצות. במסגרת הפקת האירוע אחראית חברת ההפקה על ההגעה לאטרקציה הביקור והחזרה לנקודה הבאה או לנקודת הפיזור. 

מזכרות ומתנות למוזמנים

משפחות רבות מעונייניות לחלק מזכרת מהאירוע לאורחים. ישנם רעיונות רבים למזכרות אישיות מהאירוע: כיפות עם כיתוב אישי, תהילים עם הקדשה אישית, צנצנת ממותגת במילוי סוכריות, קופסת שוקולדים עם הקדשה ועוד. המחירים נעים בין 3 ש"ח ל-15 ש"ח ליחידה. 

ספקים

מחיר הפקת בר מצווה תלוי גם בהתאם לספקים אשר משתתפים באירוע. אוטובוס, צלמים וידיאו וסטילס, נגנים או להקה, חזן פייטן, מדירך טיולים וכדומה. בנוסף המחיר נקבע גם בהתאם להשכרת ציוד הנדרש לאירוע: כיסאות, שמשיות, ספרי תורה וסידור, שולחנות, מערכת הגברה וכדומה. 

משתנים אילו קובעים בסופו של דבר את המחיר על פי כמות הספקים אותם חברת ההפקה צריכה לשכור והזמן אשר מושקע בהפקת האירוע. מחיר הפקת בר מצווה כולל ליווי מלא של הצוות לפני ובעת האירוע. המחיר כולל את תכנון המקדים לאירוע המאופיין בפגישות עם המשפחה על מנת לבנות את מהלך היום והקונספט, סיורים מקדימים עם המשפחה וטעימות תפריטים במסעדות. ההפקה אחראית על כל הצד הלוגיסטי של האירוע ועל מתן פתרונות אם צצות בעיות במהלך האירוע. המחיר כולל את כל הספקים אשר לוקחים חלק באירוע (צלם, נגנים, קייטרינג וכדומה) וכן גם את השכרת הציוד (כיסאות, שמשיות, השכרת אוטובוס). מחירי הפקות בר מצווה נעים בין 30,000 ש"ח ועד 100,000 ש"ח לאירוע יוקרה. 

3 שאלות פופלאריות על חברות הפקה לבר מצווה בכותל
מה הם היתרונות בבחירת חברת הפקה?

תכנון בר המצווה כרוך בארגון פרטים רבים החל ממציאת מורה שילמד את הנער לקרוא בתורה, מציאת מיקום מתאים לעלייה לתורה וכלה במהלך האירוע עצמו. חברת הפקה מורידה מכם את כאב הראש בכיתות רגליים אחר מיקום מתאים או תפריט אוכל שמתאים לכם. חברת הפקה מנוסה מכירה את כל המתחמים ויודעת לזהות את הבעיות שעלולות לצוץ ואף גם לפתור אותם. חברת הפקה מכירה ספקים שונים, מסעדות רבות וחברות קייטרינג ומאפשרת לכם מבחר מגוון שסונן מראש ומתוכו תוכלו לבחור. חברת הפקה יודעת לתפור יחד אתכם את האירוע המושלם עבורכם ולוקחת על עצמה את כל הפן הלוגיסטי שאתם לא צריכים להתמודד איתו

מה ערך המוסף שחברת הפקה יכולה להעניק לי בעריכת בר מצווה בכותל?

זה נכון שטקס בר מצווה בכותל הוא ללא תשלום, אך סביב הטקס ישנם פרטים אחרים שיש לקחת בחשבון בתכנון האירוע.

1. ההגעה למקום ממקומות שונים בארץ . לעיתים רבות נדרש להזמין אוטובוס שיסיע את כולם לרחבת הכותל ובחזרה.

2. לאחר הטקס או לפניו תרצו לערוך כיבוד או ארוחה למוזמנים. ישנן מסעדות שונות בסמוך לרחבת הכותל או בקרבתו. חברת הפקה יכולה להקל ולסייע בנושא האוכל.

3. ישנן עשרות פעילויות המחברות בין הטקס לערכי היהדות ולהיסטוריה שמלווה אותנו. חברת הפקה יודעת להעניק את הערך המוסף לאירוע באמצעות סיורים מרתקים באזור או פעילויות חוויתיות.

 

איך אדע לבחור חברת הפקה מנוסה ומומלצת?

ישנן המון חברות הפקה אשר מפיקות אירועי בר מצווה בכותל ובמתחמי העיר העתיקה. חלקן ותיקות וחלקן חדשות יותר ועם פחות ניסיון. לפני שבוחרים חברת הפקה, מומלץ לקרוא את ההמלצות על החברה מפי אנשים שחגגו עימם. חשוב לוודא כי ההמלצות שאתם קוראים הם מהזמן האחרון- השנה או השנתיים האחרונות. חשוב לבדוק מה חברת ההפקה מציעה, האם יש לה אירועים מובנים או שמא היא יכולה להתגמש עם מה שאתם חולמים עליו. בדקו עם אילו ספקים החברה עובדת ונסו לקרוא גם עליהם המלצות. לבסוף, בדקו מה המחיר שדורשת חברת ההפקה. רוב חברות ההפקה עובדות על אותו חתך של מחירים פחות או יותר, עם זאת חשוב לבדוק האם התקציב שלכם תואם את ציפיות המחיר של חברת ההפקה.

מחירון ספקים לאירוע בר מצווה בכותל:

אם החלטתם לארגן בעצמכם את הפקת הבר מצווה בכותל,  תוכלו להזמין את הספקים שאתם מעוניינים באופן פרטי. קבלו מחירון ממוצע לספקים שונים לארגון בר מצווה בכותל. * המחירים המופיעים הם מחירים ממוצעים בלבד

נופי העיר העתיקה מעניקים חיבור שורשי לחוויה

ליווי מא' ועד ת'

חוגגים בירושלים

מעוניינים לחגוג בר מצווה בשילוב חוייה ייחודית ומעשירה?

מוזמנים לפנות אלינו.  אנו יודעים לתכנן יחד אתכם את האירוע שמתאים במיוחד עבורכם.

שלחו לנו אימייל

contact@KotelBarMitzvah.org

התקשרו

073-7590390

Pin It on Pinterest

Share This
דברו איתנו